زلزله‌ای در بازدید از شبکه‌های اجتماعی

زلزله‌ای در بازدید از شبکه‌های اجتماعی

با توجه به آمارهای وب سایت الکسا که به انتشار و رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید می‌پردازد، در ایران شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خارجی مانند اینستاگرام در رتبه ۹، تلگرام ۱۳، یوتیوب ۴۷، فیس‌بوک ۱۳۲ و توییتر ۴۷۲ قرار گرفته‌اند و شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند فیس‌نما در رتبه ۳۴ و کلوب در رتبه ۶۳ قرار دارند.گوگل در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در ایران هم مانند آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، در رتبه اول وب‌سایت‌های پربازدید قرار دارد. پس از آن وب‌سایت ورزش ۳ که تولید محتوای آن در ایران صورت می‌گیرد در رتبه دوم است. رتبه سوم وب‌سایت‌ها نیز در ایران به یاهو اختصاص یافته که در جهان در رتبه پنجم است.دیجی‌کالا و بلاگفا در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند و آپارات که درواقع وب‌سایتی ایرانی با محتوایی ویدیومحور مشابه یوتیوب است، در رتبه ششم جای گرفته و البته بخشی از مخاطبانش نیز در آمریکا حضور دارند. همچنین ویکی‌پدیا در ایران در رتبه هفتم و در جهان رتبه ششم را دارد. پارسی‌جو و یوز نیز که موتورهای جست‌وجوی ایرانی هستند به ترتیب رتبه‌های ۲۸۱ و ۹۸۴ را در ایران دارند.از نکات جالب بازدیدها می‌توان به وب‌سایت «پیوندها» اشاره کرد که رتبه ۲۸ را در ایران به خود اختصاص داده است. این وب‌سایت جدا از اینکه ممکن است توسط کاربران اینترنتی به صورت مستقل باز شود، هنگامی بر روی سیستم کاربر پدیدار می‌شود که یکی از سایت‌ها و یا بخش‌های فیلترشده در سایتی توسط کاربری جست‌وجو شود و در صورت جست‌وجوی محتوای فیلترشده، کاربر به صفحه پیوندها هدایت می‌شود، بنابراین پیوندها برای کاربران ایرانی وب‌سایتی نام آشناست که تا به حال حداقل یک بار با آن روبه‌رو شده‌اند.پیوندها که تنها در ایران مخاطب دارد و بنابراین ۹۹.۳ درصد بازدیدکنندگانش ایرانی هستند، شامل بخش‌هایی از جمله: فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، ثبت سایت در پایگاه ساماندهی، درخواست معرفی در پیوندها، درخواست فیلتر و رفع فیلتر و پیشنهادات و انتقادات است و رتبه ۲۸ این وب‌سایت در ایران را می‌توان نشانه‌ای از مراجعه بالای کاربران اینترنتی ایران به محتواهای فیلترشده دانست.آمار وب‌سایت‌های پربازدید در کشوری مانند آمریکا بدین صورت است که پس از گوگل که در اغلب کشورها و به طور کلی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده، فیس بوک، یوتیوب، آمازون، یاهو، ویکی‌پدیا و توییتر در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار دارند و اینستاگرام نیز که رتبه ۱۹ جهانی را دارد رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده است.همچنین نکته قابل توجه دیگر، تفاوت بازدیدهای تلگرام در ایران در مقایسه با سایر کشورهاست. این وب‌سایت که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان در ایران است و رتبه ۱۳ وب‌سایت‌های پربازدید را دارد، در جهان در رتبه ۴۶۱ جای گرفته. پس از ایران که با بازدید ۴۴ درصدی از تلگرام استفاده‌کننده بی‌رقیب این پیام‌رسان است، روسیه با ۱۰.۴ درصد، ایتالیا با ۴.۸ درصد، اسپانیا با ۳.۷ درصد و برزیل با ۲.۹ درصد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

زلزله‌ای در بازدید از شبکه‌های اجتماعی

با توجه به آمارهای وب سایت الکسا که به انتشار و رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید می‌پردازد، در ایران شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خارجی مانند اینستاگرام در رتبه ۹، تلگرام ۱۳، یوتیوب ۴۷، فیس‌بوک ۱۳۲ و توییتر ۴۷۲ قرار گرفته‌اند و شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند فیس‌نما در رتبه ۳۴ و کلوب در رتبه ۶۳ قرار دارند.گوگل در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در ایران هم مانند آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، در رتبه اول وب‌سایت‌های پربازدید قرار دارد. پس از آن وب‌سایت ورزش ۳ که تولید محتوای آن در ایران صورت می‌گیرد در رتبه دوم است. رتبه سوم وب‌سایت‌ها نیز در ایران به یاهو اختصاص یافته که در جهان در رتبه پنجم است.دیجی‌کالا و بلاگفا در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند و آپارات که درواقع وب‌سایتی ایرانی با محتوایی ویدیومحور مشابه یوتیوب است، در رتبه ششم جای گرفته و البته بخشی از مخاطبانش نیز در آمریکا حضور دارند. همچنین ویکی‌پدیا در ایران در رتبه هفتم و در جهان رتبه ششم را دارد. پارسی‌جو و یوز نیز که موتورهای جست‌وجوی ایرانی هستند به ترتیب رتبه‌های ۲۸۱ و ۹۸۴ را در ایران دارند.از نکات جالب بازدیدها می‌توان به وب‌سایت «پیوندها» اشاره کرد که رتبه ۲۸ را در ایران به خود اختصاص داده است. این وب‌سایت جدا از اینکه ممکن است توسط کاربران اینترنتی به صورت مستقل باز شود، هنگامی بر روی سیستم کاربر پدیدار می‌شود که یکی از سایت‌ها و یا بخش‌های فیلترشده در سایتی توسط کاربری جست‌وجو شود و در صورت جست‌وجوی محتوای فیلترشده، کاربر به صفحه پیوندها هدایت می‌شود، بنابراین پیوندها برای کاربران ایرانی وب‌سایتی نام آشناست که تا به حال حداقل یک بار با آن روبه‌رو شده‌اند.پیوندها که تنها در ایران مخاطب دارد و بنابراین ۹۹.۳ درصد بازدیدکنندگانش ایرانی هستند، شامل بخش‌هایی از جمله: فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، ثبت سایت در پایگاه ساماندهی، درخواست معرفی در پیوندها، درخواست فیلتر و رفع فیلتر و پیشنهادات و انتقادات است و رتبه ۲۸ این وب‌سایت در ایران را می‌توان نشانه‌ای از مراجعه بالای کاربران اینترنتی ایران به محتواهای فیلترشده دانست.آمار وب‌سایت‌های پربازدید در کشوری مانند آمریکا بدین صورت است که پس از گوگل که در اغلب کشورها و به طور کلی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده، فیس بوک، یوتیوب، آمازون، یاهو، ویکی‌پدیا و توییتر در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار دارند و اینستاگرام نیز که رتبه ۱۹ جهانی را دارد رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده است.همچنین نکته قابل توجه دیگر، تفاوت بازدیدهای تلگرام در ایران در مقایسه با سایر کشورهاست. این وب‌سایت که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان در ایران است و رتبه ۱۳ وب‌سایت‌های پربازدید را دارد، در جهان در رتبه ۴۶۱ جای گرفته. پس از ایران که با بازدید ۴۴ درصدی از تلگرام استفاده‌کننده بی‌رقیب این پیام‌رسان است، روسیه با ۱۰.۴ درصد، ایتالیا با ۴.۸ درصد، اسپانیا با ۳.۷ درصد و برزیل با ۲.۹ درصد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

زلزله‌ای در بازدید از شبکه‌های اجتماعی

عکس جدید اینستاگرام